Gul stue (kommende skolebørn)

Gul stue med de kommende skolebørn

Den 1. april kommer de ældste børn fra blå og rød stue op på gul stue, og de vil det sidste år være sammen med deres jævnaldrende. Her kan vi tilrettelægge mere målrettet aktiviteter for aldersgruppen.

På gul stue arbejder vi målrettet med den styrkede læreplan og konkrete tiltag, som styrker børnenes sprog, personlig udvikling, social kompetence, motorisk udvikling, kulturelle forståelse, naturforståelse og alt dette igennem lærerige og sjove aktiviteter.

Vi laver en gang om ugen fin motoriske aktiviteter, som styrker børnenes princip greb og dermed lære at holde på en blyant.

Vi arbejder med Fri For Mobberi og gode venner, som styrker fællesskabet imellem børnene og nye venskaber opstår. Vi har fokus på at være modig og sige stop, når man oplever uretfærdighed eller en overskriver ens egne grænser.

Igennem vores hverdag og aktiviteter, danner vi et godt billede af, om barnet er skoleparat. Vi vil altid vende disse iagttagelser sammen med jer forældre.

Forældresamtaler afholdes i oktober – november måned, hvor vi sammen gennemgår barnets udvikling ud fra vores pædagogiske materiale som er sprogvurdering fra hjerne og hjerte, SPU (skole-paratheds-undersøgelse) og ALLE MED.

Fra januar måned besøger vi SFO/skolen en gang om ugen. Her får vi lov til at lege i SFOén og på legepladsen. Vi tager tit en madpakke med og vi har også små opgave hæfter med, som vi laver i dernede – en skøn måde at arbejde med brobygning og børnene bliver hurtige trygge i de nye lokaler og de voksne i SFO og skolen er gode til at komme og sige hej til os.

I februar – marts afholdes der overleveringssamtaler sammen med forældre, SFO og skolen. Her vil vi sammen fortælle om barnets trivsel, udvikling og muligvis særlige hensyn til den kommende opstart i SFO.  Sidst i marts holder vi en afslutningsfest for børnene, hvor vi spiser, danser og hygger os.